Aventuri la consulatul Romaniei la Monteal (partea a III-a si a IV-a, sper ca si ultima)

Cum inca aventurile mele la (nici nu imi vine sa-i spun pe nume, ma rog, cum se numeste chestia aia) nu s-au terminat, iata ultimele noutati. Cum piticele mele sunt in vacanta in romanica, normal ca trebuia sa merg la @%$!!#$!! sa fac o procura pentru frumoasa mea viitoare fosta nevasta. Asta ca sa poata sa iasa din tara cu ele sa se intoarca acasa. Cum deja eram la a treia procura, ma consideram cu experienta, asa ca in momentul in care piticelor le-au venit „noile pasapoarte bionice” (pentru care am asteptat 3 luni) am cerut si un formular pentru buclucasa procura, nu de alta, dar sa nu mai pierd timpul, zic eu. Pentru ca atunci cand au program pentru pasapoarte (intre orele 12 si 16 doar) nu este nimeni la celalalt ghiseu ca sa se ocupe si „de altele”. Bineinteles ca intreb ce program au la „si altele”, si imi spun ca de la 9 la 16. Bun, zic eu, dar astazi de ce nu este nimeni ca sa imi autentifice procura? Pai astazi este marti, si in ziua de marti nu se lucreaza la „si altele”, imi spune vocea blonda, cu o scarba de fo’ doua zile. Cum se apropia dead-line-ul, imi iau nervii si rabdarea cu mine si intr-o luni ma indrept tantos spre @%$!!#$!! romaniei. Terminand cu munca mai devreme, la ora 3 dupa amiaza, eram deja cu jalba in protap la…ei acolo. Ma intampina un el, ce parea cam nou pe acolo pentru ca nu prea stia de capul lui, si imi spune ca programul la „si altele” este doar intre 9 si 12; si asta doar de luni pana joi, ca vinerea nu se lucreaza cu publicul. A, si cateodata martea, dar depinde, nu de fiecare data. A!?!?!?! Imi mai spune si ca trebuie sa vin si cu pasaportul meu, asta ca sa ma identific. Asta ca sa fie ei siguri ca poate vrea altcineva sa faca o procura in numele meu…cred. In fine dupa uluiala cuvenita, plec injurand ca de obicei. Acum sincer, cine dracu a inventat programul asta de dimineata, cand toata lumea munceste la orele alea. Bine, nici chiar toti romanii muncesc, mai sunt unii care freaca duda. Continuam. Imi iau liber de la bec de la munca, si merg la ora 9 dimineata la @%$!!#$!!. Bineinteles ca formularul nu mai era bun (asta dupa doua saptamani) a trebuit sa scriu un altul, si plus de asta a trebuit sa fac o cerere in scris catre ei cum ca vreau o procura. Formularul nu era suficient…Trecem peste. Ajungem la bani, cum am mai spus in alte aventuri, cei de la consulat nu accepta carti de credit, carti de debit, cec-uri sau orice alta plata cu exceptia banilor cash. De ce, numai ei stiu. Bine, si noi stim dar nu-i frumos sa spunem ca romanii fura. In afara de acest aspect, pretul la servicii creste mai rau decat creste pretul barilului de petrol, sau a unciei de aur. Daca pentru o amarata de stampila, acum doi ani cereau 55CAD, anul trecut ajunsesera la 80CAD, asta din cauza crizei cred. Probabil se scumpise cerneala de imprimanta. Iar anul acesta au ajuns la 90CAD. Deh, inflatie mare. Apropo, pentru novici in ale consulatului, aveti grija ca si-au pus poarta de securitate, ca la controlul din aeroport, asa ca daca mergeti sa impuscati pe cineva sa o faceti repede, pana sa anunte politia. Si inca ceva. Dupa ce stai la coada, ca sa ajungi la ghiseu, trebuie madama sau madamul, depinde cine se face ca lucreaza, sa iti deschida o portita ca la metrou, electronica, nu asa orisice. Asta ca sa stii, cand stai la coada, cand ai ajuns la portita, vei fi urmatorul, altfel nu imi explic de ce au instalat-o. Procura am facut-o teoretic destul de repede, max o jumatate de ora, pentru o stampila, i-am platit, si in acelasi timp i-am cam injurat de toti banii. Nu de alta dar sper sa nu mai calc pe acolo. De miercurea viitoare ma „incetatenesc” si sper sa nu mai am motive sa utilizez pasaportul cel rosu.

2 gânduri despre “Aventuri la consulatul Romaniei la Monteal (partea a III-a si a IV-a, sper ca si ultima)

  1. sper ca prietenii mei care ajung pe acolo să fie la fel de fericiţi acolo cum sunt acum, când jinduiesc să plece şi să nu aibă nevoie de ambasada asta al cărei nume nici nu mai ştim ce înseamnă…🙂
    spor-t.

  2. Si eu am avut aceeasi experienta neplacuta la consulat,plecat Mai devreme de la munca,ajuns la consulat pt de pus acte pasaport,si ce sa vezi Nu aveam programare.domnul de la ghiseu foarte arogant si destul de grabit si iritat a inceput sa -mi spuna ca trebuia sa ma documentez Mai intii si dupa aceea sa merg la consulat.ce Mai nimic nou aceleasi persoane arogante,functionari acri iar noi suntem obligati sa inghitim toate acestea pt,ca avem nevoie de un nenorocit de document.sper sa fie ultimate data cind am nevoie de un document de la consulat.rusine.

Lasă un răspuns

