Insomnii de toamna tarzie…

Am ajuns sa am insomnii… Se pare ca nu sunt destul de „linistit”. Acum eu am incercat sa numar oi, boi, vaci magari…chiar si bani cateodata. Cu banii, a fost mai usor, nu prea am gasit foarte multi, asa ca am terminat repede. Degeaba. Stau cu ochii’n tavan si ii admir albul murdar. Murdar, da, ca in hotelul unde stau acum, inca nu au reparat tavanul de la o inundatie anterioara. Se mai intampla. Asa, vorbeam de insomnii. Daca m-ar „analiza” Sunshine, sigur m-ar lua cu „optiunile de tratament pentru anxietate si insomnie includ psihoterapia integrativa, psihoterapia cognitiv- comportamentala, hipnoterapia” si alte lucruri interesante. E drept ca nu stiu foarte mult despre, si ar fi interesant de dezbatut subiectul. Dar eu nu sufar de anxietate…cred. Apropo, asta cu ce se mananca? Dar daca nu sufar, de ce am insomnii? E drept ca de la un timp ma multumesc cu mult mai putin somn decat acum ceva ani, ceea ce nu pare a fi in regula. Dar cine a spus ca eu as fi normal? Dar cine mai este normal in ziua de astazi sau mai bine spus, ce mai inseamna normalul acum? Ia uite cum am luat-o eu pe aratura de la insomnii, la a gasi normalitatea zilelor noastre. Asta e, din cauza insomniilor. Cel putin am mai terminat o carte. De citit. Ca de scris ma apuc mai tarziu. Cum deja stiam, daca esti treaz nu inseamna ca esti si lucid…dar o pun tot pe seama insomniilor. Trebuia sa dau vina pe cineva, nu? Ca eu asa am invatat, daca esti in stare sa zambesti cand ceva merge rau, inseamna ca ai gasit un tampit pe care sa arunci vina.

2 gânduri despre “Insomnii de toamna tarzie…

  1. 🙂 Amuzanta postare! Si ai dreptate: daca esti treaz, nu esti obligatoriu si lucid… Din felul in care ai scris, daca as face o analiza(desi e riscant aici), pari sa nu ai stare; un pic agitat, un pic preocupat, un pic plictisit. Oamenii au insomnii, in general, pt ca au de luat decizii, pt ca bucatica de creier ce se ocupa de somn ne da un ragaz sa cugetam asupra lucrurilor care ne framanta si astfel intarzie adormirea; are un rol adaptativ, de fapt; apoi…fiindca in patul in care ar trebui sa dormim….traim de fapt, insomnia, „contaminam” patul cu emotia negativa si starea asta de preocupare si nesomn. Si cand ne asezam in pat data viitoare, riscam sa traim starile, emotiile traite anterior(ex: nesomn); ca si cainele din experimentul lui Pavlov. Ar trebui sa ai un alt loc in care iti traiesti starea de bine si alt loc in care iti traiesti starea de „rau”. Astfel contextualizam trairile noastre…..
    Anxietatea este teama, ingrijorari persistente, de multe ori asociata cu niste trairi fizice(nod in gat, palpitatii).
    Cred ca ma avant prea tare in explicatii, cand as fi putut sa spun simplu: tu nu dormeai pt ca te gandeai la mine🙂

Lasă un răspuns

