Multiculturalitatea etnica a Canadei

Mama ce cuvant am pus in titlu’ .  Hai ca ma apuc si de scris, da’ stai inca sa  ma mai minunez  un pic de cuvantul asta de 1,2,3…19 litere. Asa…gata mi-a trecut. De ceva timp mi-am schimbat job-ul, nu din considerente financiare sau mai stiu eu ce. Dupa ce am deschis fo’ doua noi fabrici prin frumoasele state uimite unite ale Americii, si i-am bagat ceva „meleoane” in buzunar, fostul meu angajator, mi-a spus cu zambetul pe buze ca nu prea am ce sa fac la respectiva companie. Urmarea? Te concediez pe probleme economice, ca din cauza crizei ca …bla bla-uri d’astea. Cum aici in Canada, nu gasesti de munca decat daca nu vrei, m-am apucat iar de sapa, asta dupa ce am beneficiat din plin de somajul extrabine platit (e cuvant „extrabine” asta?). Dupa ce a trecut ceva timp si am apucat sa cunosc cam 50%  si de fo’ 50%  sa aud de ei, sa vedem statisticile, care sunt aproximative totusi:

1. Quebecosi- 10 sau 11, da’ degeaba. Partea proasta ca sunt pe sus. Adica prin conducere. Si ei nu prea gandesc.

2. Columbieni- multi rau. Si cand spun multi, ma refer la majoritate. Nu are rost sa vorbesc despre ei, m-am racorit aici. Culmea, cel mai bun prieten al meu e columbian. Dar asta parca e facut de alta mama.

3. Romani – fo 6, da’ suntem buni rau. Mari consumatori de bere. Columbienii se credeau grozavi la capitolul asta, dar au dat pe spate cand ne-au intalnit. Apropo, i-am batut si la fotbal de plangeau la fel ca in ’94.

4. Arabi – 3, au fost mai multi, dar au vazut ca e de munca si s-au dus sa vanda pantofi

5. Vietnamezi – 1, super pusti (are 21 de ani)

6. Laosieni (asa s-o scrie astia de vin din Laos?) – 1, alt miez de baiat, castigase o bursa la un colegiu din Boston sa joace baschet, dar problemele familiale l-au adus inapoi in Montreal.

7. Polonezi  – 1, nascut aici ce-i drept, dar dupa creier e normal, nu quebecos.

8. Chilian – 1, like everyone else, ce-i drept cam capos, dar ma rog e sud-american.

9. Negrii – 1, dar s-a dus saracu’. Adica a plecat in alta parte, ca doar munca nu a omorat pe nimeni, si el trebuia sa munceasca doar.

Daca mai aflu natii conclocuitoare, revin.

Lasă un răspuns

