Back to reality…sau de ce dracu e negru.

Sa incepem cu inceputul. De ce e dracul negru? Uite d’aia:

Dar ce va mirati, eu sunt Mefisto, Mefisto…adica Dracul. Nu stiu daca va mai amintiti, dar anul trecut am visat ca am ajuns in rai. Anul asta m-am mutat mult mai jos. Nu stiti ce ponoase trag acum ca drac. Daca as fi stiut, daca as fi stiut… Cum face unul vreo prostie, gata si scuza. Nu e el de vina, dracul l-a pus. Eu? Eu, nu stiu, va dau cuvantul meu de onoare ca aflu faptul petrecut dupa ce s-a consumat, nu stiu de ce ma amesteca pe mine. Nimereste cate unul o slujba grasa, cu leafa mare, cu…si nu-i vorba ca si munceste, sti, munceste, da. Pleaca cu o hartie la semnat la ora 8 si se intoarce la birou la ora 3. Si ii merge, ii merge. Toti se-ntreaba „Ma cine-l tine pe asta in brate? Dracu’ stie…” Va jur, va jur ca nu stiu nimic. De unde… Insa ei, ei stiu toti. Dar tac, tac, ca tacerea este de aur.Vorba unui corespondent voluntar care a fost transferat la cerere, la cererea sefului. Pe directorul unei fabrici de mezeluri cica l-a pus dracul sa fabrice numai parizer. Eu l-am pus? Da ce, eu n-as manca si altceva? Ca umbli dupa o felie de sunca pana unde mi-am intarcat eu copii.

Am auzit o data o discutie intre doi pamanteni. Zice unul: „Ba! M-am intalnit la Cucuietii din deal cu cineva din conducerea ministerului! Fugi ca minti, zice celalalt. Cineva din conducerea ministerului la Cucuietii din Deal, n-a vazut nici dracu’! Asta avea dreptate, sa ma aghesmuiasca Cel de sus daca l-am vazut pe teren.

Pe vremuri fiecare breasla avea cate-un patron in calendar. Carciumarii, ii aveau pe sf. Petru si Mihail. Pompierii il aveau pe Ilie. Astia din birou, il au pe sfantul scaun si nu se mai dezlipesc de el niciodata.

Mi se mai spune si Talpa Iadului. Eu? Pai fac unii niste pantofi de ii porti o zi, doua, se dezlipeste talpa si pe urma umbli ca ala din romanul lui Zaharia Stancu. Ca pantofii aleluia. Pardon de aleluia, ca vorba asta vine de la echipa adversa. Apropos de echipa adversa, m-am intalnit intr-o zi cu Al de sus negru de suparare. Dar ce s-a intamplat Doamne? Auzi ma… L-au gasit pe unul cu 100kg de untdelemn in camara si au dat vina pe mine. E cum pe Matale Doamne? Da, a zis ca ii trebuie pentru candela. Pai si ce ai de gand cu asta Doamne, zic? Pai eu zic sa-l iei tu! Il iau Doamne, il iau, Te servesc.

Auzi, zice, am fost intr-o zi la o expozitie, statea un tanar in fata unu tablou. Se uita, se uita, iar se uita si zicea: Dracu’sa ma ia daca inteleg ceva”. Zice cineva, pai daca vrei sa intelegi, citeste si tu cronica. Ia cronica si o citesti. Demitizarea exhaustiva si relational cadoc. Incongruenta fenomenologica si introspectiv cromatic. Adica l-a cautat pe dracu si l-a gasit pe ta-su’. Si parole d’honour, eu nu am pictat niciodata in viata mea. Si tata, saracul, pe caldura aia numai de cronica plastica nu-i ardea.

Am uitat sa va spun ca unui tartor batran de la I.A.D., ii s-au aprins calcaiele dupa un dracusor de fata. A gonit-o din casa pe tartorita lui si s-a mutat cu diavolita. Intr-o zi cand s-a intors pe neasteptate de la bai, de la Pucioasa, a deschis usa si a vazut pe dracul gol…gol. A vrut sa dea buzna, dar nu a putut din cauza coarnelor. Si sa mai zica ca nu e dracul chiar atat de negru. E, sigur ca nu e negru, e blond. Sau cum am auzit eu pe unul care fugea de munca ca subsemnatul de tamaie. A facut el ce-a facut si a ajuns la dracu’n praznic. Cica s-a facut frate cu mine, aiurea! S-a facut frate cu mine pana a trecut puntea. Acolo ca ocupatie principala, ma tragea pemine de coada si intr-o zi l-am auzit la un post de radio facand ca toti dracii. Culmea e, ca tot mie mi-au iesit vorbe, cica si-a vandut sufletul dracului. Nu-i adevarat, l-a vandut alora pe treizeci de arginti. Cica scopul scuza mijloacele. P’tiu drace!

Eu as mai fi stat de vorba, dar la noi astazi e meci mare, foarte mare. F.C. Iadul contra F.C. Raiul. O sa spuneti ca noi n-avem nici o sansa pentru ca toti jucatorii buni sunt in rai. Da, dar arbitri…

Text de Dan Mihaescu

Lasă un răspuns

