Despre vecini

Am in bloc mai multi vecini negrii afro-americani. De fapt sunt doar afro, ca americani nu prea au de unde. Zilele trecute cand dadeam sa intru in scara, ma intalnesc cu unul dintre ei. Ii dau eu ziua buna, imi raspunde politicos si ne intindem la barfa. „Ce iti fac copii, cum merge cu munca, daca ai citit ziarele” treburi d’astea. Dupa fo’ doua pahare de vorba, nu rezist sa nu-l intreab de ce poarta dashiky. Pentru cei ce nu cunosc termenul, inseamna o rochie foarte lunga si cu maneca lunga de o poarta astia mai traditionalisti. N’Guyeey, asa-l cheama, imi raspunde ca vrea sa arate lumii traditia lui. Eu putin mirat, parca il vedeam pe Mencia intr-unul din show-urile lui, ii spun cu juma’  de gura ca” Frate esti negru!!! Toata lumea stie de unde vii!!!” De ce dracu trebuie sa porti rochie pe 35 de grade celsius afara? Plus ca esti si barbat, si aici in civilizatie, barbatii nu poarta rochii!!! Poate doar travestitii, dar el nu era unul dintre ei. Imi raspunde mandru ca la el in Nigeria este o mandrie sa porti dashiky. Vereeee!!!! Esti in Canada, la civilizatie, nu mai stai in colibe sau prin copaci!!! El nimic, sunt mandru ca sunt din Nigeria. Il aprob, si il intreb ca daca este asa mandru de glia lui, ce dracu cauta aici. Si il intreb de ce a mai venit. Bineinteles ca atunci cand vorbesti despre traditii cu ei, cu africanii, vor trebui sa inceapa sa iti spuna amintiri din copilarie, dar nu din copilaria lui, nooo, din copilaria lu’ strabunicasu’, cum a fost el seful tribului si var cu vraciul de chema ploaia si facea fierturi pentru razboinicii satului. Dupa fo’ 10 minute de depanat amintiri, il opresc politicos cu un Hooo MIrceoooo!!!! si ii aduc aminte ca i-am pus o intrebare. El incearca sa o tina pe a lui, motiv pentru care il las vorbind si intru in bloc. Acum am si eu o intrebare: astia s-or mai face bine? Zic si eu.

4 gânduri despre “Despre vecini

Lasă un răspuns

