Mortul din lift

M-am gandit mult daca sa postez intamplarea din week-end. Pana la urma se  intampla o data in viata, aici s-ar putea de mai multe ori, pentru mine a fost oarecum ciudat. Ia uite ce s-a intamplat:

Sambata noaptea, ma aflu in Charlotte, si dupa iesirea de rutina la „barul din colt” cu colegii de la Alliance Plastic, ma intorceam la hotelul ce imi este casa pana vineri. Dupa ce parchez, incep sa caut cartela magnetica. O gasesc in timp ce intru in holul hotelului. Dau sa schimb doua vorbe cu receptionista, o negresa buna, dar buna rau frate. Numai ca nu prea o duce „glagoria”, dar ce conteaza, e buna. O strig sa iasa din camera ei, adica nu era la post, si sa o salut. Numai ca nu apare si ma indrept spre lift. Este la 3. Liftul. Ajunge i se deschid usile si…UN NEGRU CU TEASTA SPULBERATA, INTINS PE JOS! Prima reactie, am borat toata berea si mancarea ce cu grija ma infruptasem la un moment dat. Banuiesc ca reactia a fost normala, nu m-am prea intalnit cu morti prea des in viata asta. Dupa ce imi mai revin, ma uit din nou la lesul din lift si simt ca sunt cumva impietrit. Reusesc sa ma misc si dau sa sun la 911. Imi aduc aminte ca eu nu am incarcatorul pentru telefon cu mine si in concluzie nu am telefon. Sar pe biroul receptionerei si sun de la receptie.  Sa mai spus ca ma trezisem din ameteala spontan? E de prisos. Imi raspunde dispecera, asa le cheama cred, si o anunt ca este un cadavru in lift. Ii dau adresa, imi spune sa fiu calm si sa nu plec de acolo pana nu vin politia. A trecut 3 minute. Dupa ceas. Au venit 4 masini de politie (cu una m-am plimbat si eu) doua de pompieri si o salvare. Dupa ce politistii si-au intins scotch-ul galben cu „Police, do not cross, crime investigation”, eu stateam pe un fotoliu in holul hotelului asteptand pe baietii de la criminalistica lor. Intre timp a aparut si receptionera, care fusese la tonomatul de bauturi care este la etajul doi. Au pus-o si pe ea langa mine si tot schimband noi ceva vorbe, vad cum apar niste doi insi si o ea si se apuca sa faca poze si sa culeaga probe, zic eu. Asta cu probele o stiu de la CSI! Unul dintre nenea cu pozele vine la mine si ma intreaba de vorba. Abia dupa vreo 15 minute de palavrageala ma intreaba cum s-a intamplat. Eu, care ma spovedisem cu cine sunt, ce caut acolo si cat stau, ma uit buimac la el si il intreb „ce sa se intample?” Imi spune despre mort. Aaaa, mortul! Pai cum sa se intample, am chemat liftul si liftul a venit cu el. S-au deschis usile si l-am vazut intins pe jos si cu creierii peste tot. Gata. Au urmat jdemii de intrebari, printre care cum ca daca am vazut pe cineva „suspect”, auzi la el, in timp ce veneam spre hotel din parcare. Imi spune ca asta este tot, numai ca atunci cand am timp sa trec pe la sectie, si imi da o adresa, sa dau cu presupusul. Niste „paper work” imi spune. Ii spun ca vreau sa termin acum ca oricum este dimineata deja, se facuse in jur de 5 dimineata. Ma ia cu masina lui si ma duce la sectie. Paper worku’ a durat nici mai mult nici mai putin de doua ore. Fix. Il anunt ca plec pe data de 16 inapoi in Canada, dar ma voi intoarce pe 19, asa ca daca mai are nevoie ma va gasi la acelasi hotel. Imi da o carte de vizita cu numele de Detectiv la Departamentul Crime, auzi tu. Ma aduce inapoi la hotel, si imi ureaza o duminica placuta. Asta daca mai era cazul. E drept ca nu am mai putut dormi dupa aceea. Si acum cand ma urc in lift ii vad teasta lu’ ala intinsa pe toti peretii. Dar asta e, numai martor la crima nu fusesem. Acum ca am facut-o si pe asta, ma intreb, ce urmeaza?

Lasă un răspuns

