Aventuri la consulatul romaniei la Montreal II (faza pe tara)

Dupa cum spuneam aici, gandul ca trebuie sa ajung iar la consulat ma facea sa incerc sa vad daca ma pot lua la bataie singur. In primul rand, romanii de acolo sunt foarte binevoitori si daca ar putea sa te dea afara ca ii deranjezi in timpul programului (ei fiind platiti sa lucreze, nu sa stea) ar face-o cu cea mai mare placere. In momentul in care am solicitat 3 TREI!!!!, documente, am fost intrebat :”dar la ce va trebuie???”. Eu argumentand de altfel necesitatea acelor acte. A inceput ca un veritabil functionar roman.  VA COSTA 55$ FIECARE!!! Stia pretul dar nu stia ce imi trebuie. Atunci cand i-am spus ca imi trebuie o imputernicire pt X, a inceput :”ca nu stiu daca se poate face, nu stiu daca este bine, bla, bla, bla”. Eu, calm din fire, ii explic ca asta cer autoritatile romane din romania, si ca ar fi bine sa incerce sa imi dea hartia ce imi trebuie. Dupa indelungi cautari prin bibliorafturi (cam 10 minute), scoate o hartie de acolo, face o copie si mi-o intinde ” asta CRED ca este…”. Bai nene, de ce doar “crezi” cand este o amarata de imputernicire!!! Ar fi trebuit eu sa stiu ce formular imi trebuie, probabil. Si povestea s-a repetat  si pentru celelalte. In concluzie, pentru cele TREI!!! hartii am pierdut doua ore. A doua concluzie, romani din Montreal, inainte sa mergeti la consulat, face-ti niscai plecaciuni, rugati-va la Doamne Doamne, neaparat trebuie sa va luati zi libera ca sa va rezolvati problema si cel mai important inarmati-va cu rabdare, multa rabdare. Apropo de consulate, un amic de-al meu ce este afgan, in momentul in care a trebuit sa-si faca pasaport, el fiind refugiat politic si nu avea nici un fel de act!!!, a mers la consulatul Afghanistanului sa-si faca pasaport si in DOUA!!!!!!!! zile a avut pasaportul. Eu cand am sunat la ambasada in Ottawa, si am intrebat daca imi pot schimba pasaportul, raspunsul prin telefon a fost urmatorul: “Aaaaaaaaa, nu sepoate dom’le, numai in romania se fac pasapoarte. Ambasada nu se ocupa cu asa ceva!!! Trimite-ti actele aici si noi le trimitem in romania si asa aveti pasaportul, dureaza cam 2-3 luni. La revedere!”. Nu-i asa ca nu ai cum sa nu-ti iubesti compatriotii??? Mai ales ca ei sunt platiti din banii romanilor din romanica sa-i ajute pe romanii din Canada, ce inca mai au pasaport romanesc. Numai ca ne-o cam trage tuturor.

25 Răspunsuri to “Aventuri la consulatul romaniei la Montreal II (faza pe tara)”


  1. 1 piciu' noiembrie 10, 2008 la 1:42 pm

    Deh….ce sa zic….c’est la vie cum spune neamtzu….in conditiile de fata ar trebui sa ceri pasaport afgan….se rezolva mai repede:-)))

  2. 2 akaty noiembrie 10, 2008 la 5:37 pm

    @Piciu Pai nu ar fi rau, culoarea o am…,dialectul farsi, de cand sunt prieten cu Amin incep sa o bunghesc…ar fi o solutie :)

  3. 3 Ioana Tirtirau noiembrie 10, 2009 la 12:55 pm

    Catalin, bine ca am dat peste blogul tau ca sa ma mai destind putin cu glumele tale despre consulat. E un cosmar. Am petrecut tot anul pe drumuri intre casa si consulat.. Sunt incoerenti, de lipsa de politete nici nu mai are sens sa amintesc, sunt autoritari fara sa le ameninte nimeni integritatea sau cunostintele care par a fi atat de bogate… Ultima oara acolo a fost cel mai nasol. Incep sa cedez psihic si ma vad neputincioasa in fata stupiditatii dezlantuite e a unor functionari. Nu iti spun in detaliu tot ce mi s-a intamplat (ar suna ca o poveste de groaza..) insa un lucru in mod special ma face si acum sa rad cu lacrimi de disperare.. Mi s-a spus ca nu-s romanca, sunt a nimanui.. pentru ca buletinul de identitate romanesc mi-e expirat..
    Bun, m-am mai descarcat un pic si imi tin pumnii ca iarasi trebuie sa ma duc acolo saptamana, ca mi-e tare drag sa vorbesc prin sertar..

  4. 4 akaty noiembrie 10, 2009 la 3:23 pm

    @Ioana Tirtirau
    Nu pot decat sa iti tin pumnii si sa iti dau un sfat. Ca sa rezolvi toate problemele, cere-le o procura si pune pe cineva din tara sa se ocupe de acte, hartii si ce probleme mai sunt. In afara faptului ca sunt incapabili, mai au si superioritatea birocratului roman care prin atitudine iti transmite ca fara “ajutorul” lui nu poti face nimic. “Ajutor” pe care ti-l considera favoare…nu ca acel “ajutor” este de fapt treaba lui si este platit destul de bine din banii din tara. Dar ma rog, mult calm si bafta.

  5. 5 Ioana Tirtirau noiembrie 10, 2009 la 8:20 pm

    Multumesc, Catalin! Problema pe care o am cu ei e mult mai complicata, am incercat s-o rezolv in mai multe feluri, prin procuri si altele, dar refuza sa ma “ajute”. Uneori am impresia ca nu vorbesc cu o persoana, ci cu un robot foarte nepoliticos hehe. Intr-adevar au impresia ca imi fac o favoare dandu-mi un formular pe care eu il completez si care costa 50$, pe care ei il numesc procura.. Insa vorbitul prin sertar sau tipatul ma irita si mai mult atunci cand e deja greu sa comunici cu ei ca intre oameni.. Apropo de Afghanistan, m-am gandit si eu de cateva ori ca ar fi mai simplu sa merg la ambasada lor sa fiu ajutata hehehe Apropo de nationalitati.. Am intalnit la consulat un roman care se batea cu pumnu in piept ca tara noastra România e cea mai frumoasa si ca n-are habar “chebecosu’ ” sau canadianu’ cat e de bine acolo. Si l-am intrebat, atunci de ce ai venit aici? Mi-a raspuns: “Pentru bani, dom’le, pentru bani. Am si spus unui chebecos care m-a intrebat de ce am emigrat ca pe mine nu ma intereseaza cultura voastra de rahat de Québec, ci am venit aici pentru banii vostri. ”
    Oare sa mai speram ca va inceta vreodata sa se raspandeasca epidemia de prostie??

    • 6 akaty noiembrie 10, 2009 la 11:02 pm

      @Ioana Tirtirau
      Trist…Adevarul ca atunci cand se aplica pentru emigrare, nu exista nici o pagina sau macar un paragraf care sa testeze prostia. Iar ca Romania este frumoasa, asa este, ca doar m-am intors vineri de acolo. Am facut doar 5 ore pentru 90 de kilometri, si asta pe langa Bucuresti. Pacat insa ca este locuita in continuare de aceasi oameni.

  6. 7 Ioana Tirtirau noiembrie 12, 2009 la 1:57 pm

    buuun, tocmai am venit de la consulat, sper sa fie ultima oara cand calc acolo!! totul a mers smoothly cu mustrarile de rigoare, dar nu ma pot plange, am trait si mai rele :) Multumesc pentru sprijinul emotional, macar am stiut ca nu sunt singura cu nod in stomac in ceea ce priveste consulatul si binevointa lor coplesitoare !

  7. 8 akaty noiembrie 12, 2009 la 2:06 pm

    Ce sa spun…bine ca ai scapat si sper sa nu mai ai nevoie de ei.

  8. 9 ema ianuarie 27, 2011 la 12:40 pm

    apropo unde se poate si la cine de depus plangere contra consulatului roman la Montreal?
    VA ROG FRUMOS SA MA AJUTATI!

    altfel nu o mai scot la capat NICIODATA!

  9. 10 ema ianuarie 27, 2011 la 1:17 pm

    se comporta inuman, si daca pot iti fac toate problemele posibile de pe lume
    de raspuns nu raspund nici la telefon nici la e-mail, iar cand vii acolo, astepti jumate de ora singur in fata ghiseului sau mai mult, pana apare cineva…
    se uita la tine ca la un c…t
    si iti pun “bete in roate” cat pot
    probabil pt a-si arata “autoritatea”

  10. 11 akaty ianuarie 27, 2011 la 6:40 pm

    @ema
    Sunt romani bugetari educati pe sistemul “celalalt”, si inca mai cred ca fara “spaga” nu pot sa te ajute. Fiind in Montreal, alt sistem, alta societate, am impresia ca sunt de-a dreptul frustrati ca nu pot cere spaga. De aceea se comporta exact ca si “sefii de tarla”. Un sfat util? Ia-ti cetatenia cat mai repede si scapi de ei. :)

  11. 12 ema ianuarie 28, 2011 la 11:53 am

    mda, buna idee, doar ca tre sa mai astept si pt aia canadiana un an sau mai mult..

    oricum ar fi util sa ne adunam mai multi sa facem o plangere catre ministerul jutitiei din Romania, daca vom fi mai multi ne vor asculta… nu vor avea incotro

  12. 13 akaty ianuarie 29, 2011 la 2:40 pm

    @ema
    Ha ha ha. Buna gluma. Ai uitat cumva de unde ai plecat? Ministerului de ….cum ai spus? Romanii sunt uniti doar la bautura, si atunci cateodata se mai iau la cearta, scandal sau omor, dupa caz.

  13. 14 neica nimeni februarie 16, 2011 la 12:06 pm

    Mai intai doua mici reprosuri.Faceti si tineti se scriu legat in cazul de fata.(asta poate fi stearsa din comentariul meu)

    Ma confrunt cu aceiasi problema si sunt in pragul unui accident vascular cerebral. M-am saturat si sa mai fiu ironic. Nu stiu ce sa mai ma fac cu astia. In timpul cat fac ei un pasaport as putea sa-mi rezolv actele pentru orice planeta din sistemul nostru solar. Umilinta la care esti supus e totala. De la telefoane la care vorbesti singur, la mailuri la care nu ti se raspunde, sau ti se raspunde dupa ce ai trecut in nefiinta, pe care ti se trimit linkuri care nu se deschid etc.
    Circula pe net o petitie.Cica sa ne mobilizam sa nu se inchida Consulatul Romaniei la Montreal. Ha ha. Ba sa se inchida tati, sa se inchida. Sa ramana pe drumuri si sa astepte pana ii voi angaja eu.

  14. 15 akaty februarie 19, 2011 la 12:35 am

    @neica nimeni
    Daca tu crezi ca ai scris perfect corect gramatical, eu emigrez in Romania. Exista o expresie “rade ciob de oala sparta”. Sper sa intelegi aluzia.

  15. 16 eimera iunie 23, 2011 la 9:59 am

    am incercat sa ma abtin sa nu-ti trimit exact experienta mea de la consulatul Romaniei la Montreal, insa uite ca nu ma pot abtine si iti voi copia ceea ce am scris si pe facebook:

    Remedii pt cei cu prea mult “dor de tara” :)
    .by Eimera Rachel on Tuesday, May 31, 2011 at 2:02pm.

    Ma gadesc la cei care se plang ca au emigrat si care nu uita sa spuna cel putin o data pe zi: “ce bine era acasa la noi, ce bine o mai duceam”.

    Dragilor, astazi 31 mai 2011, am gasit o metoda pt voi pt a va ajuta sa va “reincarcati bateriile spiritului romanesc” si sa deveniti din ce in ce mai optimisti si mai multumitori pt faptul ca sunteti in strainatate. Atentie la metoda mea de “recuperare”:

    - daca esti in Montreal si esti deja “lesinat de dor si foc” de tara mama, foloseste metoda aceasta simpla si iti vei reveni instantaneu.

    Deci, metoda # 1:

    * urca-te in metrou pana la statia PEEL, apoi cauti Sherbrook 1010. Ajungi la etajul 6 si intri direct in sala de asteptare. Atentie, poti sa-ti aduci cu tine de lucru pt ca pana ce iti vine randul reusesti sa termini ceea ce nu ai reusit sa termini acasa timp de o saptamana. Ok, deci stai frumos la rand si te faci ca ai nevoie de o declaratie, adeverinta super legalizata, reinnoirea pasaportului, autorizatie …

    Cand vei ajunge la ghiseu, cu siguranta vei fi deja “vindecat de dorul de acasa” pt ca madame de la ghiseu te va ajuta sa te simti exact ca si in Romania, adica fara nici-o valoare si ridiculizat la maxim.

    Daca nu esti inca “vindecat” si nu ai cel putin gustul amar al birocratiei romanesti, incearca metoda # 2:

    * ii spui doamnei de la ghiseu ca ai vrea sa-ti faca o procura. Fara sa se uite la tine iti va flutura o hartie sub nas, spunandu-ti “completeaza si vezi ca te coste $80″.

    Ajungi cu hartia completata si vrei sa platesti, ii dai cardul cu care vrei sa-ti faci plata si abia atunci madame se va uita la tine pt prima data spundandu-ti “platile se fac in cash”. Ramai tablou, te uiti sa vezi daca exista un afis sau nu cu acesasta informatie si descoperi ca nu este scris nicaieri :(

    Incearca sa gasesti singur morala :( eu am gasit-o pt mine, acum este randul tau si cu siguranta vei gasi si “metoda” ta de-a te vindeca de “dorul de acasa”.

    E.R

    .

  16. 17 akaty iunie 26, 2011 la 8:35 pm

    @eimera
    Ma bucur ca ai reusit sa treci peste experientele umilitoare de la “locul acela”. Nici nu isi merita numele de consulat, dar in fine. Ideea este ca acei oameni continua sa creada ca sunt acolo pentru a ne face noua niste servicii si o iau foarte personal atunci cand, amabil, incerci sa le spui ca este de datoria lor sa te ajute iar pentru asta platesti, e drept pentru mine aceea plata seamana foarte mult cu o “spaga”, dar poate sunt doar eu. Nu incerc sa ii jignesc, dar doar atata pot.

    • 18 eimera iunie 27, 2011 la 12:11 am

      ce ziceti daca ne-am uni toti si am scrie impreuna o scrisoare celor de la Ministerul de externe din Romania, sa le spunem cu ceea ce ne confruntam atunci cand vine vorba de “consulatul Romaniei la Montreal”
      Daca se ocupa cineva sa scrie aceasta scrisoare, eu voi semna si cunosc suficienti romani care ar semna, pt ca sunt si ei patiti :(

      • 19 akaty iunie 27, 2011 la 8:23 pm

        @eimera
        Ok, sa zicem ca “ne mobilizam”, ceea ce imi este foarte greu sa cred ca se va intampla la romani; oare “ministeriasii” care si-au trimis PCR-ul (pile, cunostinte, relatii) vor misca vreun deget? eu banuiesc raspunsul…

      • 20 Ioana Tirtirau iunie 27, 2011 la 9:15 pm

        Eimera, eu sunt pentru ! Din păcate, cred ca Akaty are dreptate si nu se vor aduna mulți români. Insa dacă nu luăm inițiativa, roboțeii ăia răi si comuniști din spatele sertarului prin care suntem forțați sa le vorbim vor continua să ne facă zilele amare și să ne aducă aminte de o lipsă acută de schimbare in frumoasa noastră țară românească și în mentalitatea învechită care pare să reziste si peste ocean. Sunt mândră că-s româncă, dar mai puțin în situațiile penibile la care ne supune birocrația românească.

  17. 21 Ioana Tirtirau iunie 27, 2011 la 9:17 pm

    Eimera, eu sunt pentru ! Din păcate, cred ca Akaty are dreptate si nu se vor aduna mulți români care să niște vreun deget. Insa dacă nu luăm inițiativa, roboțeii ăia răi si comuniști din spatele sertarului prin care suntem forțați sa le vorbim vor continua să ne facă zilele amare și să ne aducă aminte de o lipsă acută de schimbare in frumoasa noastră țară românească și în mentalitatea învechită care pare să reziste si peste ocean. Sunt mândră că-s româncă, dar mai puțin în situațiile penibile la care ne supune birocrația românească.

  18. 22 hagiumarian@ahoo.ca martie 12, 2012 la 12:05 pm

    Fratilor, timp cat doamna Letitia Belivaca se va afla la ghiseul Consulatului Roman din Montreal , in functia de agent consular, vizitele romanilor la consulat vor fi transformate in cosmar , si o sa fim tratati tot timpul ca niste tradatori de tara, si nu cred ca dumneaei are discernamantul necesar sa poata intelege ca suntem plecati in lume din cauza celor care se comporta ca dumneaei .
    Nu va mai bateti capul cu rasturnarea situatiei in bine, pentru ca cei indreptatiti sa o faca nu o fac desi totul este informatizat , serviciul cu clientii este monitorizat, sondaje de opinie nu se fac, si nici comentariile postate de noi desi sigur sunt citite , nu ne afecteaza decat pe noi.
    – sunati la nr. consulatului, o sa vb. cu robotul despre procedurile eliberarii documentelor, despre preturi si o sa vedeti ca la ghiseu este altceva vorba aia : socoteala de acasa nu se potriveste cu cea din targ
    Da ati inteles foarte bine consulat = targ, te duci acolo pentru o procura pregatit cu 55 dolari, conform informatiilor robotizate, si constati ca pretul este de 80 dolari , chipurile in regim de urgenta, desi nimeni nu spune nimic despre acest regim de urgenta, ba din contra, se spune 55 dolari , si poti avea procura in aceeasi zi.
    Ei nu in aceeasi zi mai vii inca odata dupa alte doua zile , ca in final sa-ti fie hartiile semnate si stampilate in fata ta, deci acelasi serviciu, cu trei tarife, da ati citit bine trei tarife , la telefon 55 dolari, la ghiseu cand te prezinti ai de ales ori 60$ in doua zile ori 80 $ pe loc, deci targuiala frate, iar daca incerci sa pui o intrebare sa te lamuresti… ai incurcat-o ai deranjat-o pe doamna Letitia Belivaca ce-si transforma fata fara sa inteleaga ca este acolo sa apere interesele romanilor,
    Asta am trait-o personal recent, dar nu e singura data , si de acelasi tratament au avut parte si prietenii mei din Montreal, de la aceeasi doamna Belivaca coincidenta? nu cred.
    Sa ne rugam la Doamne Doamne ca pe viitor copiii nostri sa nu fie nevoiti sa treaca pe la Consulat, sau inca odata sa ne rugam ca doamna Belivaca sa se pensioneze anticipat, desi nu prea cred.

  19. 23 George Beldiman iunie 20, 2013 la 6:30 am

    Va era dor de un “tratament“ romanesc?

    Ieri am trecut pe la Consulat ca sa legalizez declaratia de luare in spatiu pentru mama in Romania.
    Trebuie sa marturisesc faptul ca am fost foarte placut impresionat de modul in care am fost tratat de catre D-l Mugurel Stanescu.
    Rapid si la obiect. Multumesc mult!

    Din pacate, nu pot sa spun acelasi lucru despre D-na Letitia Belivaca.
    De fapt, cred ca nu am fost tratat in veci (in Romania sau Canada) intr-un fel asa de deplorabil.
    M-a servit cu amabilitate cu documentele necesare insa cand a fost sa platesc, mi-a cerut $80 plus $14.
    $80 erau pentru declaratia in sine iar cei $14 nu stiu pentru ce iar doamna Letitia nu a considerat de cuviinta sa-mi spuna.
    I-am dat $95, mi-a cerut chitanta anterioara cu care platisem un document temporar de calatorie in valoare de $87, i-am dat-o dupa care a completat pe aceeasi chitanta noua suma de (surpriza!) $80. Mi-am spus ca probabil ca o sa intocmeasca o noua chitanta cu suma de $14, insa nu s-a intamplat…
    Mi-a inmanat documentul in cauza dupa care s-a dus la celalalt ghiseu. Am asteptat in zadar circa 2-3 minute sa revina in speranta ca imi va da macar restul de $1. Cand am vazut ca nu avea de gand sa revina, am mers la ghiseul cu pricina si prin geam am fluturat mana zicand un Multumesc.

    Fiind in intarziere la servici si mai mult de rusine, a trebuit sa plec rapid invingandu-mi gandul de a ma intoarce sa-i cer banii sau chitanta.

    Nu pot sa imi imaginez cum este posibil ca asa lucru sa se intample la o institutie consulara in Canada.
    Nu imi pasa de cei $15 (fiindca unde am dat $167, $15 nici nu mai conteaza), ci de gestul incalificabil de hotie al doamnei Letitia.
    Inca sunt in negare, imi tot spun ca poate a uitat, poate nu a vazut ca i-am dat $95…

    Dupa un scurt schimb de mesaje de e-mail, am aflat ca cei $14 erau pentru al doilea exemplar al unuia dintre documente. Dar chitanta?!
    Cand si-a dat seama ca mesajele pot fi citite de tot personalul de la Consulat, m-a chemat inapoi sa “discutam“.
    Pai….ma costa mai mult parcarea si benzina asa ca am rugat-o sa mai faca o chitanta cu ce suma doreste si sa mi-o numerizeze dupa care s-o trimita prin e-mail. Nici asa n-a vrut…
    Mi-a spus ca sa trimit eu vechea chitanta in original si dumneaei imi va returna $1 prin posta impreuna cu chitanta.
    Dupa cum spunea cineva mai sus, doamna belivaca trebuie sa inteleaga un lucru; ca este pe functia aia ca sa vina in ajutor romanilor din Montréal si nu pentru orice alt motiv.

    In concluzie, la Consulat nu mai mai duc dupa o chitanta si un dolar, asa ca treaba va ramane in “suspense“ ca toate treburile romanesti…

  20. 24 haine online iulie 26, 2013 la 6:53 pm

    This is a topic that is near to my heart…
    Many thanks! Where are your contact details though?


  1. 1 Aventuri la consulatul Romaniei la Monteal (paertea a III-a si a IV-a, sper ca si ultima) « Catalin Paraschiv Trackback pe iulie 21, 2011 la 4:33 pm

Lasă un răspuns

noiembrie 2008
Lu Ma Mi Jo Vi Du
« Oct   Dec »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

Sustin

Premiile Ioan Chirila 2008

Global rich list

I'm loaded.
It's official.
I'm the 184,791,305 richest person on earth!



How rich are you? >>


My blog is worth $1,693.62.
How much is your blog worth?

OnePlusYou Quizzes and Widgets
Created by OnePlusYou
http://vorbimromaneste.wordpress.com/

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

