Nunta…la afghani!

Ca sa nu stau degeaba in week-end-ul ce tocmai a trecut, bunul meu prieten de aici (care este afghan), m-a invitat la nunta surorii lui. Bine, invitatia fusese facuta acum vrreo doua luni, numai ca eu cam uitasem, nu eram foarte nerabdator sa ajung…si ma rog. Ma suna disperat sambata si imi spune „Ai uitat ca astazi ai nunta???” Aoleu, zic eu, nu, nu am uitat…numai ca mai am ceva treaba si vin. In fine, imi pun costumul de ginerica pe mine si fuga la nunta. S-a tinut intr-o sala de sport…nu de alta dar au fost peste 700 de invitati. Ca asa-i la ei…vine toata comunitatea, incusiv de prin Toronto, Vancuver sau Calgary. Ajung eu pe la 10 seara, si dupa ce am intrat am avut impresia ca sunt la o nunta de tigani. Bine, ei tot tigani sunt, la culoare ma refer😀 . Sus undeva pe o scena, masa mare, mirii cu parintii si cu nasii, cred eu ca erau nasi…sau ma rog. Nu am intrebat ca nu eram curios. Ce a fost haios ca mirii au dansat un singur dans si dupa aceea si-au rupt curul pe scaun toata noaptea. Ca cica asa-i traditia…ei sa se uite. Eu cu foamea in gat, bine aveam o bataie de linguri in stomac ca daca nu mancam ceva imediat, mancam dintr-o afghana. Adevarul ca aveam de unde sa mananc, erau cel putin 90-100 de femei frumoase; si cand spun frumoase, credeti-ma ca chiar erau. Vine Amin (amicul, asa il cheama) cu mancarea!!! Uraaaa. Imi spune ca nici el nu a mancat ca ma asteptat pe mine. Asta e zic, hai sa balotam. Eu stiam cum gatesc ei, ca am mai avut ocazia, si da-i si baloteaza. Acum eu astept si felul doi si felul trei si ma rog…ca la romani, friptura, sarmale….’spe mii de feluri. Degeaba am asteptat eu, aia a fost tot. In fine. Cu bautura, la fel. Musulmani fiind, pe mese erau doar apa, pepsi si ceva portocaliu de semana cu fanta. Acum eu nu intelegeam deja unii dintre ei erau cu „chef” altii erau rupti, altii jucau carti pe la o masa priin spate. Ma, unde s-au imbatat astia, ca nici tipenie de alcool pe aici. Am fost lamurit indata de Amin. Un sfert din masini, aveau portbagajul plin cu bautura, si se bea afara, ca de, tineau la traditie! Asa am reusit sa refac pofta de mancare cu ceva beri, ca altfel muream dracu de inanitie cu astia. Au inceput dansurile traditionale…numai femei, apoi numai barbati…toti in costume traditionale…ce sa mai, parca eram la muzeul satului afghan. Dupa miezul noptii, a inceput lumea sa treaca sa dea daru’, ca de nunta cu dar, ca la tigani, ce spuneam la inceput. Partea frumoasa era ca rudele de gradul 1 cred, asa imi parea mie, erau sus cocotati pe scena respectiva impreuna cu mirii si primeau felicitarile si cadourile in picioare si cu pupaturi cu strangeri in brate, na ca la nunta. Ideea este ca asa au stat fo’ 3 ore, ca na, la 700 de persoane….ai de stat nu gluma. Au avut si lautari, ma rog niste aia cantau acolo, traditionalisme in tot cazul, dar dupa mine parca au fost doar doua ritmuri, si alea indracite, de parca era sarba la noi si mai si tinea cate o juma’ de ora bucata. Sa mi le vezi pe muierucile alea ce dadeau din ce aveau…ca la un moment dat imi faceau ochii in cap ca la jocurile mecanice. In fine, cert este ca una peste alta a fost o o nunta…cam ciudata ea un pic, dar tot nunta.

Lasă un răspuns

