Fericire

Daca vrei sa ajungi la fericire, atunci pune-ti orice ca tinta, numai un singur lucru nu: fericirea.

Lucian Blaga

Ne dorim fericirea?

Unii dintre noi, sustin sus si tare ca „imi doresc sa fiu fericit(a)”. Atunci cand ii iei la bani marunti si ii intrebi cum vad ei fericirea, nu stiu ce sa iti raspunda. Vorbesc din carti, iti spun niste lucruri banale, cateodata iti spun niste chestii imposibile de ramai masca. Oameni buni, nu ar fi mai bine sa stiti ce vreti inainte sa cereti sa fiti fericiti? Banuiesc ca la moda acum este sa iti cumperi nu stiu ce palat,  sa conduci ultimul racnet de masina si sa fii milionar. Dar ma indoiesc ca vei fi si fericit. Du-te in chilia unui calugar si vei descoperi intelepciunea de a fi fericit. Vrei sa fii fericit cu adevarat? Incearca sa distingi in permanenta POSIBILUL de IMPOSIBIL, si atunci cu siguranta vei ajunge sa te bucuri de fericirea lucrurilor marunte, cele care iti umplu sufletul de bucurie. Am sa va dau un model mai jos de fericire…

Mircea Diaconu,
actor

Cafeaua si soarele

„Pentru mine fericirea incepe in clipa cand, trezindu-ma dimineata, imi dau seama ca imi mai este daruita o zi. Imediat ma uit afara, pe geam, dupa cineva care mi-e drag si care arata ca soarele. El nu rasare niciodata inainte de a-mi face cafeaua, ca sa o bem impreuna. Atunci sunt de doua ori fericit, caci si sotia mea este cu noi. Pe la jumatatea cafelelor, iesim sa numaram mugurii, sa vedem ce flori au mai rasarit si, pe cuvant, uneori chiar ne tinem de mana, desi eu ma apropii de pensie. Cand terminam de vizitat mugurii, suntem murdari pe maini de pamant si intotdeauna eu uit unde mi-a ramas cafeaua. O gasesc si sunt iar fericit. Apoi, ducem copilul la scoala si daca gasesc usor un loc de parcare, iar sunt fericit. La 10.00 sunt la teatru si, n-o sa ma credeti, sunt din nou fericit. Colind birourile, am colegi pe care ii iubesc si care tin la mine, ne simtim bine impreuna. Ce vreti mai mult?! Ei bine, exista si mai mult! Cateodata, am spectacol seara, si cand se aprinde lumina, la aplauze, vad atatea chipuri fericite, incat nu imi mai incap in piele. Intre timp e noapte, iar de noptile in care sunt fericit nu pot sa vorbesc. „