(Anti)Reclama la restaurantul romanesc…

In week-end-ul ce tocmai a trecut, au fost la mine cei mai buni prieteni din Canada. Au venit din Toronto nestiind ce surprize ii vor astepta aici. Prima a fost joi, cand le-am pregatit o saramura de peste. O nebunie, ce sa mai. In schimb surpriza surprizelor, a fost sambata seara. Ne-am hotarat sa mergem sa mancam o ciorba de burta la singurul restaurant romanesc din Montreal. Super entuziasmati, dam telefon sa intrebam daca au mese si in eventualitatea in care gaseam loc sa rezervam una. Dar mocofanul de a raspuns la telefon ne spune ca nu trebuie sa facem rezervare, sunt mese libere. Sa venim cand vrem. Ciudat un pic, dar in fine. Zis si facut, hai sa mergem. Inainte de a ne apuca sa injuram natia romana, am inceput cu cea quebecoasa. Odiosii inchisesera toate iesirile de pe highway catre downtown. A trebuit sa megem inca vreo 20 km sa gasim o iesire din highway si apoi intra in oras, ia-o prin downtown, sambata seara. Semafoare, aglomeratie, lucrari, drumuri inchise…ca in romanica. Cu chiu cu vai gasim asa zisul restaurant. Bineinteles ca nu aveau parcare, am reusit sa las masina la vreo 5 minute de mers pe jos. Uite si restaurantul, cam mult spus, de acum o sa-i spun carciuma. O bomba, cu 6-7 mese, care de altfel era plina ca era nu stiu ce petrecere. Intram inauntru, muzica populara la maxim, de nu te intelegeai om cu persoana, un miros greu de mancare de ziceai ca esti la cantina studenteasca. In fine, stam noi vreo 5 minute in picioare la intrare, nu vine nimeni sa ne bage in seama. Parca eram intr-o bomba de cartier, plina cu carmolisti ce isi serveau cinzeaca blagoslovitoare. Bineinteles ca nu aveai unde sa arunci nici macar un ac, nu mai vorbim de mese libere. Prietenii mei imi spusesera ca ei au mai intalnit restaurantul undeva prin Mont Tremblant, un fel de Poiana la noi. Respectivii patroni au avut si pe acolo o carciuma romaneasca. Ciorba de burta a fost rece, micii reincalziti in tigaie colcaind de ulei…cartofii prajiti puteai sa-i folosesti pe post de suriu. Dar, in sinea mea dupa toata tevatura, imi spuneam parca nu le-a ajuns ce au patit prima oara la asa zisa carciuma romaneasca. Uite ca am furat-o si a doua oara. Dar macar acum nici nu am avut unde sa ne asezam. Spre binele nostru, cred. Ma rog, au urmat injuraturile de rigoare catre proprietari si catre berbecul de a raspuns la telefon si ne-a spus sa venim. Apoi, in drumul de intoarcere catre casa au urmat alte injuraturi, catre quebecosi de data aceasta, ca tot orasul arata ca dupa bombardament, strazi inchise, intrari si iesiri in highway inchise…Pana la urma am mancat o friptura de porc la cuptor cu piureu, ca de doar gatisem inainta sa vina ei.

Cam asta inseamna carciuma romaneasca in montreal, apropo, singura!!!

7 gânduri despre “(Anti)Reclama la restaurantul romanesc…

  1. Orisicat as fi eu de gospodar…la ora aceea ni s-a facut pofta de ciorba, stiind ca dureaza cel putin 4 ore sa o prepari…tu ce zici? Nu era mai bine sa mergem sa o gasim gata facuta?

Lasă un răspuns

