A apus un maestru…

Sunt ceva franturi de amintitri, era undeva prin noiembrie 1978, atunci am fost cu tata prima oara la stadion. Pe Ghencea. Steaua contra F.C. Arges, viitoarea campioana a acelui sezon. Pe teren erau deja jucatorii…tata mi-a aratat un tip blond, ce alerga pe la mijlocul terenului. Mi-a spus: „ala este Gicu Dobrin, cel mai bun jucator roman  de fotbal de pana acum”. Mda, intelegeam si multe la varsta de 4 ani, dar deh…Anii au trecut, eu am crescut cu imaginea unui fenomen in Romania, Dobrin. Nu am sa incep sa-i ridic omagii si osanale, acum cand s-a dus sa joace fotbal cu ingerii. Poate joaca in aceeasi echipa cu Dumitrache, colegul sau de la nationala, ce a plecat si el in acest an spre ceruri. Nu am sa ma apuc sa spun cat a fost de mare ca jucator, pt ca multi dintre voi nu ar intelege vreodata. Pur si simplu, Dobrin a fost un idol pt toti copii de bateau mingea pe maidan in zilele acelea.  Pacat de cuvantul idol, acum a devenit un stereotip sa spui idol despre cineva… Dupa cum spunea un alt fost mare jucator al Craiovei si Romaniei, Ilie Balaci, :” Dobrin nu a jignit niciodata in viata, a jignit doar pe teren”. Ce pot spune eu despre Marele Om si Jucator de fotbal, Nicolae Dobrin?

Odihneste-te in pace maestre!

Lasă un răspuns

