Toronto

Am fost acum doua saptamani la Toronto…Impresii? Hmm…la inceput, cand intrii pe autostrada nr 401 cu 7 (sapte) benzi, da ai citit bine, totul iti pare imens, de fapt chiar este. Dupa ce ai intrat in oras parca iti miroase a America ce o stim din filme, cu zone rezidentiale, case mai mult sau mai putin incapatoare si colorate, depinde de cartiere, o circulatie nebuna, chiar daca nu era rush hour. Am ajuns la prietenii mei, si dupa acomodare (4 beri), am vrut sa ies sa ma plimb, sa merg pe jos sa respir aerul…numai ca prietenii mei mi-au spus ca mai bine nu. In apropiere de resedinta lor, era un cartier de negrii…si seara nu prea era indicat sa te plimbi singur, chiar nu era indicat sa mergi pe acolo, poate doar cu masina. Am vazut abia a doua zi cartierul…negrii mai gospodari ca niciodata, am vazut ca aveau o gramada de magazine, erau own-ersi, ziua vindeau te miri ce, sau aveau frizerii, iar noaptea shop-urile se transformau in adevaratele surse de bani. Marijuana cat cuprinde, fete cate vrei….de, doar nu inventasera apa calda, se ocupau cu afaceri profitabile ca doar nu erau sa vanda algocalmine si frectie diana la 12 noaptea. Cu toatea astea, m-a uimit curatenia din cartiere, exceptand gheto-urile…probabil ca fiecare oras are Ferentariul lui. Avand termen de comparatie Montreal-ul, care la randul lui isi are Hochelaga (un fel de Rahova), Toronto, este mai curat…dar mai unsafe. Acum catva timp luasem hotararea sa ma mut aici, dar nesiguranta pe care am simtit-o pe strazile acestui puternic centru comercial al Canadei, m-a facut sa mai taraganez un pic in privinta deciziei. Cu toate ca este de preferat cel putin din privinta limbii engleze, nu mai aud acea limba neinteligibila (quebecoasa), care ma scoate din sarite. Este un oras al contradictiilor, este unsafe, dar ai posibilitati mari de a-ti crea o afacere. Este un oras anglofon, unde statistic, mai sunt aprozimativ 30% cetateni nativi canadieni, restul sunt emigranti. Benzina este mai ieftina decat in Quebec, dar parcarile te rup la buzunare. Maisnile sunt poate un pic mai ieftine, dar aigurarea este cel putin dubla, depinde de istoria fiecaruia. Mancarea este mai ieftina, dar bautura mai scumpa. Se construieste in continuu, dar preturile la case cresc intruna. Are un down-town imens, numai ca este la capatul sudic al orasului, pe marginea lacului; si probabil ca mai sunt, dar acestea sunt impresiile mele despre Toronto. Orasul american al Canadei.

Lasă un răspuns

